WE KEEP ON ROCKIN'

Hard work work är vad jag sysslat med på senaste. Så fort jag ska skriva i bloggen så kommer jag en bit och sedan så somnar jag. Så det blir till att skriva nu när jag är pigg och alert.

 

Var ledig igår för första gången på ett par veckor. Blev en mysig dag med älsklingen hemma hos mig, en promenad på avenyn och en fika. Riktigt mysigt och roligt hade vi. Efter fikat for vi hem till mig, kikade på tv och åkte senare hem till älskling där han satte sig och pluggade. Han ha tenta på lördag så nu är det plugg plugg plugg för hans del. Jag ska då jobba imorgin och på lördag och imorgon är det dags för en visit hs läkare med min stackars ömma kropp med foten i spettsen. Eftersom att jag nu inte får träna, springa eller cykla så håller jag på att bli tokig. Jag fullkomligt AVSKYR att inte kunna röra på mig hur jag vill.

 

Jag sitter här och tänkte göra lite utbildningar på datorn inom jobbet, men det tyckte inte internet. De ska göras i internet explorer, men det vill sig inte alls, så jag får fråga min älskling om jag får försöka på hand dator någon dag. Måste ha gjort ett 20tal utbildningar innan 31/3 så jag har att jobba på.

 

Jag bor i Göteborg där jag spelar handboll, har en alldeles underbar pojkvän och en del vänner men ibland så saknar jag Enköping eftersom att det var en trygghet. Jag visste hur allting fungerade, vart allting låg och det var ingenting som var skrämmande. Men här möts jag av nya intryck och erfarenheter varje dag och det är verkligen skrämmande. Men det jag saknar mest av allt är hästarna och ridningen. Det är en sådan känsla när man rider och jag saknar den. Har funderat mycket på hur det skulle gå om jag skulle börja rida här nere, skulle jag kunna ta ner en av mina hästar från Enköping eller hur skulle jag göra?!  Får se hur det blir, men det är en önskan jag har som jag hoppas ska uppfyllas inom rätt så snar framtid.

 

Vecka 14 så ska jag upp till Enköping och ta hand om min bror som har lov medans mamma är tvungen att jobba. Ska faktiskt bli riktigt roligt och då kanske man kan ta en tur på hästen också  :) Hoppas även på att min darling kan åka med upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0