LONGING TO BE HOME,

Johanna har nu varit i Enköping torsdag till söndag och hälsat på alla vänner och familj. Passade på nu när jag ändå inte får spela match. Stukade foten för andra gången för ett tag sedan och har haft ont sen dess så det blir vila till minst måndag.

I torsdags så körde min älskling mig till tåget. Tågresan gick bra och jag kom fram till Enköping vid halv ett. Pappa hämtade mig och körde mig hem.  Jag var och solade direkt och efter det gick jag hem till Kamilla och kikade på hennes nya lägenhet och det blev även en lång promenad med Julias två hundar. Jag hade ju en del att ta igen så jag fick reda på mycket nya saker om folket i Enköping. Det må inte hända så mycket, men när man inte varit här på ett tag så har det hänt en del. Väl hemma hos Kamilla igen somna hundarna och sen kom Alex och Bella. Vi handlade och gick hem till mig där Bella o Kamilla lagade supergod mat medans jag duschade och fixade. Vi knallade sedan ner till Idrottshuset där mitt gamla lag spelade handboll, tyvärr förlust, men jag träffade massor med folk :) Och det är ju roligt när man inte är här så ofta. Efter det blev det en tripp till Bachohallen där Liljan spelade, träffade även där trevligt folk. Sedan gick jag, Linda, Kamilla och Bella till Coop och sedan hem till mig och tittade på Hot Chick.

I fredags gick jag upp och gick till frissan kl 9. Jag hade en trevlig frisörska och vi hade roligt. Skulle klippa mig och göra håret ljusare. Och ljusare blev det. Jag har inte riktigt van mig vid färgen och jag vet inte riktigt vad det är för färg, men ungefär ljusrödbrunt. Men jag vänjer mig och det är ju lite vårigare än mitt svartbruna. Efter frissan så handlade jag lite smink och gick sedan hem för att ta emot Lillebror som kom med taxi. Vi kikade på Ice Age 2 och han drack cola och åt godis. Efter några timmar kom mamma och då var det dags att färga hennes hår. Det tpg ett tag och när vi var färdiga så träffade jag Linda. Vi handlade på Coop och gick sedan hem till Adam där vi gjorde oss i ordning och sen lagade mat. Vi åt Tacos och sdena började festen. Kom lite folk och vi hade roligt. Blev Joar senare på kvällen då Creeded och Itchy Daze spelade. GRYMT! Träffade mycket roligt folk där också, så det var trevligt. Jag, Linda, Huggle, Geson och David gick och käkade kebab innan jag gick hem och somnade som en stock.

 

Igår gick jag upp skapligt och låg i soffan och tog det lugnt. Åkte upp till far min en sväng och sedan blev det en fika med Camilla på Wikmans. Camilla körde mig sedan till Maria där några tjejer från klassen var. Det var dags för återträff med gymnasieklassen, SPID! Vi drack lite, åt och åkte sedan till Eric dit alla skulle komma. Det var roligt att träffa alla igen, trots att några var tråkiga och stack till joar vid halv elva. Runt midnatt gick några av oss vidare till en annan fest och vägen dit var HELT galen, Tommy var full och har var i VARJE snödriva på vägen, kastade sig in med huvudet före och kostade in alla andra i snödrivor. Riktigt roligt var det. Jag fick sedan skjuts hem vid 2, vilket var alldeles lagom.

 

Idag vaknade jag vid 10 och skulle beställa en tågbiljett vilket gick sådär. Jag skulle ut till landet och äta lunch med mamma och mormor men det enda tåget som fanns var det som gick 11.48. Annars skulle jag få åka hem ikväll och vara hemma inatt. Det hade inte riktigt funkat, så jag fick stressa totalt men hann iaf med tåget. Snart hemma hos älskling. Saknar honom så otroligt mycket <3

 

Jag har också fått ett jobb på Statoil i Kungsbacka nu så jag börjar imorgon kl 08.00. Ska bli så GRYMT roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0