hylling av svenska busschaufförer,

Sitter här framför idol och nästan skrattar mig redlös. FYFANKEN vilka människor det finns. HAHA! Dock kan jag ju inte få nog av Jihde.

Varoch shoppade lite idag, vart dock bara två tröjor. Sedan gick jag runt lite och tuttade på ställen där jag inte varit än, mycket mysigt. Tycker om att promenera på okänd mark:) Och sedan hade jag för jäkla roligt när jag skulle hem från frölunda torg.

Jag ska med det passa på att HYLLA Sveriges busschaufförer. Nu under min första tid i Göteborg så har jag ju inte riktigt haft koll på alla bussar och vart dom går osv. Så när jag har varit osäker(rätt många gånger) så har jag frågar om den går till mitt mål, och EN gång, EN ENDA GÅNG har jag fått ett bekräftande svar, annars har dom sagt "jag vet inte", så jag har helt enkelt chansat och satt mig på bussen och hoppats på att komma fram. Inga missöden än så länge. Men idag när bussen skulle åka så kom vi inte iväg, han la i växeln och allting men han kom i alla fall inte iväg. Han ringde då upp något kontor och ville ha hjälp, så var högtalarna på så vi i bussen hörde allting. Hon sa att han skulle leta efter två knappar vid vänstra knät och han sa att det inte hände något och att det var två knappar med pilar på, han justerade då takluckorna UTAN att veta om det. Jag skrattade så att säga, han hade noll koll. Sen det värsta/roligaste:

Busschauffören: Jag kommer inte iväg alltså.
Damen på kontoret: Har du kollat om handbromsen är i då?
Busschauffören: Ja, men vart sitter den då?

Jag höll på att smälla av! Han visste alltså inte ens vart handbromsen satt på bussen och han ska vara kvalifiserad att köra folket runt om i Sverige. Jag skrattade så mycket att jag knappt tog mig av bussen.


mysmysmys ikväll och sen trääning imorgon och jag längtar redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0