välkommen höst,

Nu har det varit dålig uppdatering, men det ska bli ändring på det.
Har hänt rätt mycket på senaste och då har bloggen fått ligga lite på is.

Jag vill passa på att välkomna hösten ordentligt också. Nu börjar löven skifta färg och falla av träden. Luften är frisk och kall och så regnar det mer än vanligt. Jag gillar detta. Man känner sig alltid frisk och riktigt levande när man går ut i den kyliga luften.

Jag börjar tänka tillbaka på när jag var liten och jag fullkomligt ÄLSKADE att slänga sig i lövhögarna som mamma och pappa hade krattat ihop. Jag skrattade så mycket att jag nästan satte massor av löv i halsen och jag kastade runt löven så att mina föräldrar var tvungna att kratta om. Det var lycka.
Får jag chansen att hoppa i löv denna höst skulle jag inte tveka. En del saker blir man aldrig för gammal för.

Det har ju också åskat och det tycker jag är så otroligt mysigt. Jag blir lugn på något sätt.

Linda kom hit förra söndagen! Efterlängtat och riktigt roligt. Vi åkte och handlade lite och hade bara en lugn kväll hemma. Hon var ju lite krasslig så vi härjade inte för mycket. Veckan med Linda var som alla andra veckor med henne, lugna, fartfyllda och roliga. Hon följde med på några träningar, vi var i stan, shoppade lite, tittade lite. Vi var även på Elitserie handboll då Sävehof och Skövde spelade. Ingen bra match men vi hade roligt i alla fall. I fredags var vi och kollade när herrlaget spelade och vi hade disco i bilen, som alltid.

Vi hämtade även min efterlängtade dator och köpte en skrivare så nu känns det som jag börjar komma igen med allt. Skönt

Linda åkte hem i lördags och då var det även dags för mig att spela match. Och som jag längtat efter att få spela. Vi hade bortamatch mot Kärra och jag skulle ta bussen dit. Det roliga är att jag inte hade någon aning om hur det såg ut eller vart jag skulle av. Men jag kom av rätt och sedan var det då dags att leta efter hallen. Som det brukar bli så hittar jag allt utom dit jag skulle, så första kom jag till en helt annan hall, men efter att ha frågat lite så hittade jag rätt.
Uppvärmningen var konstig, men matchen kom igång och jag var nästan lite nervös. Det var även en konstig match som gick upp och ner, vi ledde och sen låg vi under och sen ledde vi igen osv. Vi hade också bara ca 3 skott utifrån 9m och det är ju inte så himla bra. Vi förlorade till slut med 28-25 och jag halkade till på en blöt fläck det sista jag gjorde och stukade till foten. Men det var ingen fara med den men trots det skulle det lindas och greja. Jag har aldrig någonsin blivit lindad och jag hatade det :P. 6 mål blev det i alla fall och även 2 min på bänken.

Efter matchen for jag med Emmelie. Vi skulle till hennes farmor och kalasa lite. Hämtade även Tilda på vägen. När vi kom dit hade hennes farmor dukat med ljus och massor av fint och också bakat blåbärspaj. Vilen farmors säger jag bara. Vi käkade pizza och snacka massa gojja. Mathilda kom även förbi, vi spelade spel och hade kul.
Vi tog bussen in till Kungsbacka och började på Mingel, sedan Rumpan och sedan Mingel igen. Jag fick träffa så mycket folk att jag inte kommer ihåg namnet på någon. Men man kan inte alltid begära så mycket. Emme stack hem och jag gick till Esters och träffade annat bekant folk. Rolig kväll måste jag säga. Tack tack!

Söndagen var dock inte alls lika rolig. Jag hade huvudvärk som aldrig förr och hela världen snurrade härligt. Blev en lugn dag hemma med mys och film.

Igår blev en fixa dag då jag fixade med papper och skickade iväg lite mejl och så. Träningen på kvällen var ruskigt seg, rolig och fartfyllt till en början för att sedan bli tröttsam. Men det klarade man av utan problem, man lär sig säkert alltid någonting nytt.

Jag har känt mig lite hängig så igår kväll och idag har jag mestadels legat i sängen och kurat ihop mig. Varma kläder och flera täcken. Jag absolut vägrar att bli sjuk, det passar inte in nu så jag ska hålla mig frisk :) Blir träning ikväll och sedan hem och fortsätta kura, kanske äta lite frukt och annat bra så jag får i mig vitaminer och mineraler.

Sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hörru sitt cp, har du tagit körkortskortet än?:P

2009-10-06 @ 19:53:40
Postat av: Johanna

nej, mitt cp har ju inte gjort det än :P haha

2009-10-07 @ 15:16:33
URL: http://jleijonskold.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, lite fel stavning där

2009-10-07 @ 15:59:29
Postat av: Johanna

felstavning?

2009-10-07 @ 18:39:46
URL: http://jleijonskold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0