WHEN YOU'RE THE BEST

En till helg har gått och överlag har jag haft en riktigt bra sådan.

 

Tränade på torsdagen och hade match mot A-pojk. Faktiskt rätt kul.

 

I fredags så var jag hemma hos F och vi tog det mest lugnt. Runt halv 6 så for vi ner till Aranäs hallen. Han och Tobbe skulle ju spela match och jag skulle möta Carro. Efter att hon kommit och vi fick gå in i hallen satt vi och pratade lite tills matchen började. Aranäs – Önnered. Det var FULLT i hallen, 831 åskådare och därmed publikrekord i allsvenskan. Kulkul :) Och duktiga som våra pojkar är så vann dom med 42-31.

Efter matchen gick jag, Carro, Kirre, Malin och Jossa till Pepe och käkade. Var riktigt gott och vart även lite allsång då dom hade en pianist och lite så. Kl 23 var det dags för TWILIGHT-NEW MOON. Vi var spända och hade längtat och den var sååå bra :) En kanon film och en kanon kväll.

 

I lördags så sov jag och Fredrik länge, sen så fick han och Tobbe lite panik då dom skulle på julbord med laget på kvällen och hade en YTTERST liten julskinka(jag menar pytteliten) till 18 pers. Så vi for runt och letade efter en färdig julskinka i butikerna, trots att jag försökte få dom att förstå att det är ytterst sällsynt, om den ens går, att få en färdig julskinka i november :P Men då köpte vi en icke färdig som jag sedan ägnade eftermiddagen åt att fixa till grabbarna. Så årets första julskinka är klar och uppäten. Vi stekte också prinskorv i mängder och jag fixade lite paprika och vindruvor till ostbrickan. Jag körde ner grabbarna till klubbstugan dom skulle vara i och åkte sedan hem och väntade på Carro och Kirre som skulle komma. Vi lagade jättegod mat och tittade på två filmer. Var även ner en snabbis till klubbstugan igen och hämtade öl + Fredriks gitarr innan de gick ut. Och OJ vad de var runda om fötterna, haha! Sedan väntade vi uppe på killarna. Tobbe kom hem först och var förbaskat full och som vi skrattade åt honom. Han mådde som han förtjänade i söndags :P Sedan kom Fredrik hem och vi somnade sent.

 

Halv 8 på söndag morgon somnade jag och sedan upp kl 10 för att fara iväg på match. Vi skulle åka buss till Lysekil där vi skulle spela match. Jag var taggad, men så blev det pannkaka som så mkt annat nu för tiden. Vi kunde inte göra mål och torskade….

For till Fredrik när jag kom hem och vi åt lite pannkakor och kikade på Shooter. Du är bäst bäst bäst <3

 

I måndags vaknade vi sent, mys med sovmorgon. Jag åkte hem en stund och sedan tillbaka till F. Han hade lagat jättegod mat när jag kom, mumma :) sedan la vi oss och började titta på film och jag hade så OTROLIGT ont i magen. Helt sjuk så jag kunde inte sova och F var orolig. Han ringde sjukvårdsupplysningen och de tyckte att vi skulle åka in till akuten, men då skulle vi vara tvungna att åka till Varberg och jag vill inte besvära min man för mycket så jag knep ihop. Han var så mysig när jag inte kunde sova och åh vad han är snäll.

 

Vi låg i sängen till halv fyra igår eftersom vi var uppe hela natten. Tittade färdigt på Inglorious Bastards och jag tyckte att filmen var riktigt bra. Sedan var jag tvungen att åka hem för att min hyresvärd var ett ……  !! Jag fattar inte vad människor tänker med ibland och att dom tror att man kan göra vad man vill. USCH!

Blev en hemmakväll med bad och pyssel och film.

 

Idag gick jag upp vid 9 och har varit på UM, ringt lite samtal och irrat runt i stan som en påfågel. Jag hittar inte riktigt än, speciellt inte när jag kör bil och gatorna inte går som jag vill :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0