in this rainfall,

Jag måste påstå att jag är riktigt dålig på att uppdatera, men det blir så då jag har haft för mycket i huvudet och för mycket att göra. Jag får ingen ro i kroppen då. Jag vill väldigt gärna skriva, för jag tycker det är otroligt skönt att skriva av sig, men det funkar bara inte då.

Så det får bli nu istället.

 

 

Matchen mot Kortedala gick som jag ville att den skulle. Vi spelade bättre och vi vann. 24-20 vann vi med och det var hur skönt som helst. Fredrik var och kikade, dock inte kul att säga hejdå till honom då jag skulle upp till Enköping på kvällen.

Bilresan gick bra, men när jag skulle på toa och handla i Örebro föll jag ihop i en hög. Gjorde illa knäet på matchen och det vart på stelt på bilresan att jag inte kunde stå på det. Väl i Enköping i lägenheten pratade jag med Fredrik och sedan somnade jag.

 

Måndag morgon och jag gick upp klockan 7 för att köra bilen till verkstan’. Mamma kom och hämtade mig och hela måndagen satt jag i mysfåtöljen på landet framför brasan med min katt Signe sovandes i halsgropen. En helmysig dag och roligt att träffa bror också.

 

Upp rätt tidigt på tisdagen också. Det var ju dags för Gerds begravning. Det var väldigt väldigt fin och genuint och det var precis så det skulle vara. Efter det fikade vi med hennes kusin barn med man.

Jag åkte sedan och handlade till middagen jag skulle ha i lägenheten. Jag lagade helstekt fläskfilé inlindad i bacon, potatisgratäng, kantarellsås(egen plockade kantareller), bearnaisås, sallad och bröd. Elin kom till mig först och vi hade jäkligt roliga samtal i ett par timmar, sen kom Natta, Linda, Huggle, Kamilla och Bella. Det var jätte trevligt och roligt att träffa alla igen. Blev lite ringrockande och även en hel del full frys. Förbaskat vad rolig den serien kan vara. Dom som var kvar pös väl iväg runt halv 3.

 

Onsdagen hände det inte särskilt mycket på. Jag var upp till syster min med lite godis och en pyssel bok för hon hade vridit knäet ordentligt när hon hoppat studsmatta. Då blir jag ju lite orolig och måste åka dit och krama på henne. Och som jag saknar henne! Hade en rolig prat stund med Mariell också. For efter det ut till landet och lekte med Signe. Hem till lägenheten på kvällen.

 

På torsdagen hjälpte jag mamma med lite grejer och sedan åkte jag in till stan igen, duschade och fixade mig. Adam kom förbi och vi snackade lite skit och skrattade. Sedan kom Linda och Huggle och hämtade oss och sen så åkte vi och åt på restaurang, tre rätters ;) det var mumma och roligt. Efter middagen visste vi inte vad vi skulle göra så vi åkte runt lite och jag skrattade så mycket att jag höll på att kräkas. Linda och Huggle tjaffsade och det var riktigt kul :P Vi lämnade av Huggle och Adam och for till Kamilla dit Bella också kom. Vi snackade lite, spelade blackout och käkade chips :) mysmys! Blev en skräckis med Huggle och Adam sen. Absolut utan tvekan den läskigaste filmen jag sätt. Paranormal activity heter filmer, rekommenderas STARKT!  Men den är ingenting för en fegis för jag får rysningar fortfarande :P hualigen..

Jag tog bilen och körde sedan ut till landet där jag genast gick och la mig men usch vad rädd jag var.

 

Upp klockan 5 på morgonen dör att köra ner till Göteborg med mamma. Jag var hemskt trött men det fick gå. Väl nere i Göteborg checkade vi in på Quality Hotel Panorama där vi också åt middag, riktigt riktigt gott. Blåmusselsoppa och gratinerade musslor till förrätt och fiskfilé med svamp och potatis. Strååålande gott. Sedan smet jag iväg till Fredrik och hade mysigt. Längtat efter honom en hel del. Vi två + Tobbe började dricka lite alkohol och lika så Carro när hon slutade jobba. Det slutade med taxi ner till stan där vi va inne på (Kuken) och Mingel och hade ruskigt roligt.

 

Vaknde på lördagen och mådde inge vidare bra alls. Och trots det var jag tvungen att köra till hotellet. Jag och mamma var iväg och shoppade lite, men jag var så trött att jag knappt orkade gå. Det blev sedan en lugn kväll på hotellrummet och jag somnade tidigt. Fick dock lite samtal mitt i natten av en väldigt glad Fredrik som varit på halloween fest på Chalmers.

 

Söndagen var lugn. Vi var och shoppade och sedan jag for till Fredrik. Myys <3

 

I måndags checkade vi ut och åkte och handlade, dock var vi inte särskilt shoppingsugna och vädret var URUSELT. Jag var helt plaskvåt. Vi for sedan till min träning och inte gjorde mig allt för glad, sedan förbi Fredrik, vilket gjorde mig mycket gladare och sen började resan upp till Enköping. Jag fick iaf sova nästan hela resan.

 

Jag började resan ner till Göteborg igen på morgonen därpå. Låång resa och jag var så sjukt less på att åka bil (och sjukt less på Enköping). Direkt till träningen som började 16.45 och för att därefter titta på vår match mot Kortedala. Rätt skoj att se sig själv spela. Sedan var det ju dags för Herrarna att spela och herrejösses vilken spännande match det var. Jag och Carro var nervösa in i benmärgen och till slut vann dom mot Ystad. Vi for och handlade för att fixa lite mat till våra duktiga pojkar :)

 

I onsdags så åkte jag hem från Fredrik runt 10. Han hade redan åkt till skolan. Jag åkte hem och fixade lite grejer och for sedan ut till Slangen där Fredrik var. Vi kikade på lite fotboll och jag käkade. Sedan åkte vi hem till Fredrik och kröp i säng :)

 

Igår åkte jag från Fredrik så pass att jag bara hann hem och hämta kläder till träningen. Träningen gick rätt bra och jag körde lite rehab för axeln som inte mår så bra just nu. Väl hemma igen badade jag och tog det lugnt.

 

Idag har jag varit och besiktat bilen som gick igenom och även shoppat lite. Tagit ett långt bad med rolig läsningen och tittat lite serier. Väntar nu på att Idol ska komma ut på Tv4.se och att Fredrik ska ringa.

 

Imorgon är det dags för match mot serieledarna Kroppskultur. Är otorligt sugen på att spela nu. Det kan bli spännande och sedan är det dags för lagfest som börjar i omklädningsrummet, fortsätter på bussen och slutar på krogarna i Kungsbacka. Ska även som vanligt ta och vandra slalom hem med Caroline imorgon natt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0