sommaren,

Ja, sista jag skrev så kom studentmössan på.
Det känns som evigheter sedan. Helt sjukt.
Sista veckan i skolan var allt i trans.
Vi fixade studentvagnen och massa massa annat.

Studenten, 5 juni 2009, var bästa dagen i mitt liv.
Det jag kämpat för att klara hade jag klarat av!
Jag skulle aldrig mer behöva plugga om jag inte vill i framtiden.
Helt sjukt eftersom jag ägnat 13 år till skolan och nu var det över.
Dagen var allt jag kunde önska mig. Perfekt!
Det var ju såklart stadsfesten på fredagen och lördagen och jag var även ute på lördagen.

Jag började på nya jobbet måndagen efter studenten.
Jag är personlig assistent åt bror min men har fått en kund till.
På torsdagen for jag ner till Ystad för att fira min kusin som tog studenten.
Det gick bra att köra ner och det var GRYMT roligt att träffa alla igen.
Det var 8 år sedan jag såg min kusin sist.
På söndagen for jag de 70 milen hem igen.

Sedan har jag jobbat, och varit mycket ute hos mamma i hitintills i sommar.
Jag och mamma har även varit på semester i samband med att hon fyllde 45 gyllene år.
Älskade mamma!
Vi tog bilen ner till Tylösand direkt och där låg vi i tre dagar.
Vi bodde hos moster Anne och Lars-Inge. Mycket trevligt!
Sedan skulle jag och mamma fortsätta till Tyskland men vi stannade i Helsingborg en kväll och satt på en hamnkrog i flera timmar, åt och snackade skit.
Vi tog nattfärjan över och jag körde genom Danmark och Tyskland hela natten.
Vi började med att fira min älskade mammas födelsedag med att shoppa loss totalt.
Det var riktigt roligt. Vi åt god mat och drack en massa öl och drinkar.
När vi var på väg till Sverige igen stannade vi självfallet på Calle´s och fyllde bilen.
Och vi hade ju inte fått nog av Halmstad än så vi for dit igen. Moster Eva och kusinerna kom då också ner, så vi låg på tylösand, drack vin och käkade good mat och vi åkte hem ett par dagar senare.
med mig hem hade jag massor med kläder, vingeldricka och 12 par skor!

Väl hemma hann jag bara sova 3 timmar för sedan var det dags att ta tåget ner till Kriistianstad för att jobba. Jag mötte min arbetskamrat Sara på stationen och vi for ner. Den veckan var grymt jobbig men också bra. Mycket skratt och gråt och lite sömn. Hemresan var riktigt fruktansvärd men den klarade vi också av tillslut.

forbidden love

Nu är det projekt "new style" i min lägenhet. Det är total KAOS!
Men det blir snart bra och då blir jag glad för nu är det inge vidare att bo här.

Nu blir det att långt, varmt bad.
Ha det guld!

- johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0