fånig jävla fakta,

Världen, europa, norden, sverige, svealand, uppland, enköping, enköping, enköping...
En sketen jäkla, förbannat liten, stad där det snackas så oändligt mkt skit(säkerligen i andra städer också).
Man kan inte ha ett privatliv eftersom en del människor "vet" mer om andras liv än individen själv. Det är pinsamt hur folk MÅSTE lägga sig i andras liv. Jag menar att det händer saker här i livet som andra tycker bra och och andra mindre bra om. THATS IT!
 Varför ska man tjaffsa, snacka skit och bli arga på folk för det. Folk ljuger, sviker, knullar, är otrogna och är allmänna svin. Och jag LOVAR att alla är det, ett svin, någon gång, dock vissa mer än andra.
Varför ska man lägga sig i vad andra folk gör, vad är nöjet i det hela?! Jag vore tacksam om någon kunnde hjälpa mig med det svaret. Har man ett så tråkigt liv att man måste intressera sig och invardera i en annan individs liv?
Alla kommer inte överens, självklart, men varför göra så förbannat stora grejer av allting? det är så onödigt och man mår bara själv dåligt. Hur kan man vilja få sig själv att må dåligt? Hur kan man vilja få ANDRA att må dåligt?
Alla är verkligen olika och hanterar olika saker på olika sätt. Det finns ingen som har sagt vad som är rätt och fel.
Varje människa BORDE leva efter sin bästa förmåga och ta hand om sig själva. Detta sker dock inte så ofta.
Döm inte en människa förrän ni vet dens bakgrun och orsak till varför den gör vissa saker. Döm inte en människa för dess utsida eller insida. Döm inte en människa, det är inte rätt. Det finns ingen som sagt vad som är snyggt eller fult, bra eller dåligt, rätt eller fel, smart eller osmart, dum eller snäll.
Man kan inte dömma någon, ingen kan dömma mig för ingen har gått igenom just det jag gått igenom, ingen har varit med om just det jag varit med om, ingen vet just det jag vet. INGEN KÄNNER MIG SÅ SOM JUST JAG ÄR FÖRRUTOM JAG!
Vi lever en sån liten, liten, MINIMAL tid på denna jordens existens. Varför kan vi inte bara få vara lyckliga och leva våra egna liv, tillsammans eller isär.
Ta vara på tiden, för om 20, 30, 40, 50 år, vad vet jag så kommer ni titta tillbaka på era liv och fråga er själva om ni är nöjda. Kommer ni då kunna må bra med er själva, har ni gjort ert yttersta för att sköta ert eget liv eller la ni er i andras liv för mkt. Blev ni för beroende av andra?
DET ÄR BARA DU, och INGEN annan som kan leva DITT liv, och ditt liv är NU!
Ta vara på det!

Kommentarer
Postat av: K

Jävligt bra inlägg:)

2009-07-19 @ 02:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0