ett påsklov senare,

Oj, på detta påsklov har det hänt mkt.

Alldeles för mkt så jag ska försöka dra det i korta drag.

 

 

Jag åkte ju som sagt ut till landet på lördagen efter studentfesten.

Och jag har varit där praktiskt taget hela lovet.

Jag har bara varit hemma ett par kvällar och träffat Tom

och sen så var det utgång i söndags.

Ute hos mammsen har  jag slitit som ett djur.

Efter att min gammelfaster gått bort så ska hennes hus göras beboeligt för mamma och brorsan.

Och det är inte lilla projektet.

Det är ett två våningshus som ska totalrenoveras och vi har rensat lite, rivit kök, hall och badrummem. Sen så är det en källare som var proppfull med saker och allt ska rensas.

Ha kvar, säljas och kastas och det tar sin tid.

Min gammelfaster har bott där sen 1923 och det är nog varken rensat eller ordentligt städat sen dess.

Råttskit överallt och massa gamla sparade skitsaker.

Hennes skafferi tömdes i ÅTTA sopsäckar och vi hittade en lingonsylt som gick ut 1983, hahaa :P

Det är ett evighetsgöra alltså.

Sedan ska också gården fixas då vi inte fått klippa buskar,

träd eller rensat grusgångarna förrut.

Vi har klippt ner en stor, hel häck med en häcksax

så jag har ont i överkroppen efter det arbetet.

Sedan ska vi göra den häcken tunnare och mindre.

Det har målats stolpar, planterats blommor, frästs gräsmattor och grusgångar, kört ris från träd och buskar, byggts en hästbox till fölen kommer och mycket mycket mer.

Så det har varit mitt påsklov.

Det har bjudits på så fint väder så allt detta jobb har bara varit roligt :)

Och också trevligt att umgås med mor min.

I söndags var det utgång, först middag och lite för förfest hos Linda och sedan vidare till Adam.

Runt midnatt vart det joar, the poodles spelade, som jag ledsnade på vid halv 2 och gick hem och tittade på film.

Sen kom Tom.

I måndags var jag ute hos mammsen igen och jobbade.

 

Idag var det skolan, som jag inte längtat efter ETT DUGG!

Usch så tråkigt det är.

Sedan hem och sen fotbollsträning med Milla i fj-100, det var riktigt roligt så vi får se hur det blir :)

Nu ska jag väl snart försöka sova, känner mig rätt mör.

 

Godnatt och sov gott.

 


i grow stronger and stronger

now, i'm ready for the world



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0